Általános Szerződési Feltételek

Készülj velünk az érettségire!
Online felkészítő tanfolyam indul március 15-én >> részletek

A kiadványrendelés általános szerződési feltételei (ÁSZF)

I. A szerződés

  1. A megrendeles.emeltbiosz.hu webcímen elérhető rendelési űrlap kitöltése távollévők között létrejött írásbeli szerződésnek minősül. A szerződés létrejöttét bizonyító, rendszerünk által automatikusan generált dokumentum a visszaigazoló e-mail, amely tartalmazza a rendelési űrlapon megadott adatokat. Esetlegesen felmerülő későbbi vita, ügyfélpanasz esetén a visszaigazoló e-mail tartalma a mérvadó, melynek tartalmáért a 4. pontban leírtak szerint a vásárló felelős.
  2. Szerződő felek: a szerződés a weboldalt üzemeltető vállalkozás (továbbiakban eladó, adatait lásd: emeltbiosz.hu/megrendeles/kapcsolat), és a megrendelési űrlapot kitöltő személy (továbbiakban vásárló) között jön létre.
  3. A megrendelés leadása kizárólag interneten keresztül lehetséges, az 1. pontban leírt rendelési űrlapon keresztül. Eladónak nem áll módjában telefonon, faxon, e-mailben vagy postai levélben leadott rendeléseket fogadni.
  4. Átvétel: személyes átvételre nincs lehetőség, a terméke(ke)t kizárólag csomagként, futárszolgálaton keresztül lehet átvenni. Partnereink az MPL és a GLS futárszolgálatok.
  5. A rendelési űrlap, a megrendelés véglegesítése előtt, ellenőrzési célból a megadott adatokat listaszerűen megjeleníti. A vásárló kötelessége, hogy adatai helyességét ellenőrizze. A vásárló által megadott hibás adatokért, az ebből eredő károkért az eladó felelősséget nem vállal, a vásárlónak kell helytállnia a hibás adatok megadásából fakadó negatív következményekért. Ilyen következmény például a hibás kézbesítési adatok megadása miatt bekövetkező késedelmes szállítás vagy a csomag átirányításából adódó csomagszállítási felár. 
 

II. Árak, kedvezmények, fizetés

  1. A weboldalon feltüntetett árak magyar forintban értendő bruttó (teljes) árak. A megrendelés végösszege két tényezőből tevődik össze: termék(ek) vételára és szállítási díj (postaköltség).
  2. Az eladó fenntartja a jogot arra, hogy amennyiben a visszaigazoló e-mailben szereplő megrendelési végösszeg technikai hiba vagy egyéb, nem valós kedvezmény, akció vagy téves kuponkód miatt hibásan került megállapításra, úgy a vevőt értesítse a valós vételár közlésével, és amennyiben a vevő válaszüzenetben megerősíti vételi szándékát, úgy a korrigált magasabb, valós áron teljesítse a megrendelést.
  3. Fizetés előre utalással (banki átutalás vagy bankpénztári befizetés) vagy utánvétes módon történhet. Utóbbi esetben a csomag átvétele során kell kiegyenlíteni a megrendelési végösszeget. A vásárló csomagnyitásra nem jogosult, a szállítási díj nem tartalmazza a csomagbontás és visszaküldés felár költségét.
  4. Rendszeres biológia tanár vásárlóink számára speciális törzsvásárlói kedvezményeket biztosítunk, melyeket a számukra rendszeresített törzsvásárlói űrlapon, regisztrációt követően vehetnek igénybe. A regisztrációt adminisztrátoraink jóváhagyják, ezután használható a felület, melynek igénybevételének részleteiről e-mailben értesítjük az érintetteket. A regisztráció elutasítása esetén vagy törlését követően a törzsvásárlói kedvezmények nem vehetők igénybe.
 

III. Szállítás és felmerülő költségei

  1. A kiadványok szállítását alapesetben a Magyar Posta Zrt. (MPL) végzi, a hatályos postai ÁSZF-ben leírtak alapján. Egyes esetekben, egyedi mérlegelést követően a GLS Hungary Kft. futárszolgálatot bízzuk meg a megrendelés vásárlóhoz történő kiszállításával, amelynek kézbesítésére a GLS ‘e-csomag’ szolgáltatására vonatkozó szabályok érvényesek.
  2. Eladó nem vállal felelősséget a futárszolgálatok által végzett szolgáltatás minőségével kapcsolatosan, ugyanakkor fogadja a vásárlók észrevételeit a szállítással kapcsolatban is, és szükség esetén felveszi a kapcsolatot az illetékes futárszolgálattal.
  3. Legalább tíz darab mennyiségű terméket tartalmazó megrendelés esetén, amennyiben a vásárló előre utalásos fizetést választ, az eladó saját terhére a szállítási díjat átvállalja.
 

IV. Elállási jog, károkozás, szavatossági- és cseregarancia

  1. A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a termék átvételétől számított 14 naptári napon belül.
    • a) A vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján e-mailben gyakorolhatja.
    • b) A vásárló köteles viselni az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket (csomagszállítási díj, postaköltség), ezen felül egyéb költség nem terheli.
    • c) Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru a vásárló hibájából felróható ok miatt nincs újra eladható állapotban, akkor a vásárló kártérítésre kötelezett.
    • d) Az eladónak az elállási jogot – jogszabályi előírások alapján – csak magánszemélyek (természetes személyek) számára köteles biztosítania. Iskolák, alapítványok, továbbá minden egyéb jogi személy elállási jogot nem érvényesíthet.
    • e) Amennyiben a vásárló fizetési módként átutalást (előre utalást) választott és a vételár átutalását követően kéri a megrendelés törlését, illetve többet utalt és visszautalást kér, úgy az eladó az 1000 Ft adminisztrációs költség levonásával csökkentett végösszeget utalja vissza. Az adminisztrációs költség érvényesítését a visszautalási tranzakcióval kapcsolatos banki költségek indokolják.
    • f) Az eladó a vásárló részére a vételárat legkésőbb 30 napon belül köteles visszatéríteni. A visszafizetés banki átutalás formájában történik. Az 1b) pont és a jogszabályi előírások alapján a postaköltség (szállítási díj) visszatérítésére a vásárló nem tarthat igényt!
  2. Mivel a vásárló elállási jogát a termék kézhezvételét követően gyakorolhatja, szándékos károkozásnak minősül az az eset, amennyiben a vásárló nem veszi át a postán feladott, megrendelt terméket és azt visszakézbesítésítik az eladó részére.
    • a) Szándékos károkozás esetén az eladó csak akkor vállal újabb rendelésteljesítést az adott névre vagy az adott postacímre, amennyiben a vásárló megtéríti az általa okozott pénzügyi kárt. A megtérítendő kár az alábbiakból tevődik össze: visszakézbesítés díja, valamint a feladás postaköltsége (szállítási díj). Ezen felül a vevőnek az újabb postázás költségét is állnia kell, melyet előre utalással szükséges rendeznie.
    • b) Amennyiben a vásárló az a) pontban leírtakat teljesíti, kizárólag előreutalásos fizetéssel kérheti az újabb megrendelés teljesítését.
    • c) Amennyiben a vásárló nem téríti meg az általa okozott kárt, az eladó nem teljesít további megrendelést a vásárlóhoz tartozó postacímre, valamint a vásárló nevére.
  3. Amennyiben a rendelt termék állapotával kapcsolatban minőségi kifogás merül fel, kezdeményezhető a termék cseréje vagy a vételár visszatérítése.
    • a) A minőségi kifogást bizonyítani szükséges a termék hibájáról készült fényképes dokumentációval.
    • b) Amennyiben a vásárló a termék cseréjét kezdeményezi, vissza kell juttatnia a könyvet az eladó részére. Ebben az esetben a szállítási díjat az eladó átvállalja.
  4. Mennyiségi kifogás: amennyiben a vásárló úgy ítéli meg, hogy nem a rendelt darabszámban kapta meg a postai úton átvett terméket, kártérítési igényre jogosult vagy a hiányzó példányok szállítási díj nélküli utánküldését is kérheti.
    • a) A mennyiségi kifogást a kézhezvételtől számított 14 napon belül szükséges jelezni az eladó részére e-mailben.
    • b) A kártérítés igénye kizárólag a hiányzó példányok esetleges kedvezménnyel együtt számított, megrendelés leadásakor érvényes árára vonatkozhat.
    • c) Nagyobb mennyiségű rendeléseknél fényképes dokumentációt készítünk a kiadványok csomagba helyezéséről, ezáltal védve magunkat a mennyiségi kifogással kapcsolatos félreértésektől.
 

V. Panasztétel, kártérítés és egyéb rendelkezések

  1. Amennyiben a megrendelés leadására szolgáló űrlapon a vásárló elfogadja a marketing hozzájárulást, úgy az eladó jogosult a későbbiekben a rendeléshez megadott e-mail címre hír- vagy egyéb reklámlevelet küldeni. Az ilyen jellegű e-mailek küldését a vásárló az eladónak írt e-mailben bármikor letilthatja.
  2. A vásárlók személyes adatait bizalommal és felelősséggel kezeljük, a részleteket Adatkezelési Tájékoztatónk tartalmazza.
  3. Panasz, reklamáció, az áru minőségi kifogásolása esetén kérjük, először hozzánk forduljon a megrendeles@emeltbiosz.hu címre írt levélben. Minden felmerülő probléma esetén tisztességes és kompromisszumos megoldásra törekszünk.
  4. Fogyasztói jogvita egyszerű, bíróságon kívüli rendezése céljából a vásárló lakóhelye vagy a mi székhelyünk szerinti békéltető testülethez fordulhat, annak eljárását kezdeményezheti. Az eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A székhelyünk szerinti illetékes békéltető testület:

Budapesti Békéltető Testület
Székhelycím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I./111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Postafiók 10.
Telefon: +36 1 488 2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu